Gliwickie „hotele”, czyli jak w Polsce działa informacja turystyczna

21 października 2011 r. ogłoszeni zostali laureaci Przeglądu Dobra Strona Turystyki 2011. Jak piszą organizatorzy tego konkursu: Dobra Strona Turystyki to jedyny w Polsce przegląd stron turystycznych, podczas którego specjaliści i praktycy z branży internetowej wyróżnią najbardziej interesujące witryny internetowe 2011 roku.

Jedną z kategorii tego konkursu jest kategoria: Portal miejski. W tym roku zwyciężyła strona internetowa Gliwic: www.gliwice.eu.

Po dokonaniu poprzedniego wpisu na temat wirtualnych hoteli, moteli i pensjonatów, gdzie podniosłem również problem stron internetowych gmin i zamieszczanych tam wykazów obiektów w których świadczone są usługi hotelarskie, ciekawy byłem jak przedstawia się z tego punktu widzenia strona laureata. W tym celu dokonałem porównania.

I tak, zgodnie z informacją dostępną w Centralnym Wykazie Obiektów Hotelarskich w Gliwicach mamy 8 (osiem) hoteli (od **- do ****- gwiazdkowych).

Na nagrodzonej stronie internetowej mamy hasło Gastronomia i hotele, tam pojawia się hasło hotele. Po kliknięciu mamy wykaz nazwany „Hotele”. W tym wykazie „hoteli” mamy 23 (dwadzieścia trzy) obiekty, a więc prawie trzy razy tyle ile jest we wskazanym wyżej Centralnym Wykazie Obiektów Hotelarskich. Przy 12. z nich widnieje nazwa rodzajowa „hotel”.

Nasuwa się więc pytanie, czy strona ta w tym zakresie w sposób odpowiedni pełni swoją rolę? Na pewno zasługuje na korektę.

dr Piotr Cybula

Reklamy

2 responses to “Gliwickie „hotele”, czyli jak w Polsce działa informacja turystyczna

  1. Panie Piotrze, ta uwaga jest bardzo cenna, zwłaszcza w kontekście różnego rodzaju rankingów i plebiscytów. Warto jednak zwrócić uwagę, że w przypadku przeglądu Dobra Strona Turystyki witryny oceniają przedstawiciele branży internetowej, którzy nie weryfikują takich informacji, jak poprawna kategoria obiektów w bazie danego serwisu.
    Oceniają stronę w takich kategoriach, jak przyjazność pod kątem wyszukiwarek oraz użytkowników, użyteczność (usability), poprawność struktury serwisu, wizualizacja etc.
    Być może warto zaprosić w przyszłości do jury przedstawicieli branży turystycznej, którzy zadbają także o podnoszony przez Pana aspekt. Na pewno zwrócimy na to uwagę przy kolejnych edycjach i poprosimy osoby zarządzające serwisem Gliwice.eu o zweryfikowanie swojej bazy noclegowej.

    • Panie Piotrze,
      Zgodnie z regulaminem konkursu: „Przeglądu stron dokona grono ekspertów z branży internetowej. Zgłoszone strony oceniane będą pod względem: optymalizacji serwisu pod kątem wyszukiwarek, funkcjonalności i użyteczności strony, estetyki, a także treści serwisu”.
      Wyraźnie wskazano więc, że ocenie podlega także „treść serwisu”, co jest zresztą uzasadnione (całkowite abstrahowanie od niej m.zd. nie byłoby zasadne),
      pozdrawiam,
      Piotr Cybula

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s