Sprawa biura podróży „Selectours”, czyli jak państwo narusza prawa konsumentów

W kontekście ostatnich przypadków ogłaszania niewypłacalności biur podróży i praw konsumentów, warto przypomnieć o sprawie upadłości biura podróży Selectours & Telemac Sp. z o.o.

Pod koniec marca bieżącego roku Marszałek Województwa Mazowieckiego ogłosił długo oczekiwany komunikat dotyczący wypłat dla poszkodowanych klientów.

Do marszałka  wpłynęło 1737 zasadnych roszczeń na kwotę 5.774.274,82 zł.  Po pokryciu kosztów sprowadzenia klientów do kraju z sumy gwarancji pozostała z zabezpieczenia kwota  to 1.613.727,56 zł. Oznacza to, że klienci mogli liczyć na zwroty  w wysokości 27,88 % wpłaconej kwoty.

W moim przekonaniu mamy w tym przypadku z rażącym naruszeniem praw konsumentów. Od wielu lat wiadomo, że przepisy polskie naruszają przepisy dyrektywy 90/314 jeżeli chodzi o tę ochronę. Co wyszło z próby zwiększenia ochrony widać po ostatnich przypadkach niewypłacalności biur podróży w tym sezonie.

Czy klienci  biura podróży Selectours mogą w jakiś inny sposób dochodzić swoich strat. Moim zdaniem tak. W tych okolicznościach aktualna staje się możliwość pozwania Skarbu Państwa w związku z nieprawidłowo wdrożoną dyrektywą 90/314 w tym zakresie.

Piotr Cybula

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s